domingo, 29 de septiembre de 2024

INICIATIVA CLUB RADIO FUNDACIÓN AYUDA EN ACCIÓN

Un grupo de alumnos/as da ESO do CPI Plurilingüe Virxe da Cela visita o luns 30 de setembro de 2024 os estudos da emisora CUAC FM (A Coruña) para realizar a gravación dun programa radiofónico, grazas ao apoio da Fundación Ayuda en Acción que promoveu o pasado curso escolar 2023-2024 a creación du Club de Radio no noso centro. 



Imaxes da visita.









sábado, 28 de septiembre de 2024

REUNIÓN PARA A PLANIFICACIÓN DO PROXECTO EDUCATION4THEPLANET

 Mércores 25 setembro 2024. Martín Mejuto (Fundación Ayuda en Acción). Reunión con parte do profesorado participante do proxecto Education4ThePlantet.




viernes, 27 de septiembre de 2024

Come local: Slow Food

O sábado 21 de setembro a Axencia Galega da Calidade Alimentaria (AGACAL), a través de Slow Food, celebrou a festa de inauguración de curso en Ponteareas (Pontevedra). Ao evento acudiron familias dos centros Km 0 de toda Galicia.

Como non podía ser doutro xeito, alí estivo tamén a representación do noso colexio, cun comedor inscrito na rede de centros km 0.

Imaxe do tempo de recoñecementos a labor de diferentes centros e equipos de cociña.

Moitas grazas por facernos parte desta iniciativa!!!!!

jueves, 19 de septiembre de 2024

 

A reflexión conxunta entre comunidade educativa é a mellor forma de achegar consenso e boas prácticas nos centros educativos.

Desta forma, participamos na xornada de debate arredor do uso dos móbiles e a tecnoloxía por parte da rapazada organizada  por NEG.

 Graciñas por contar co CPI Plurilingüe Virxe da Cela e por enriquecer a nosa actividade coas vosas opinións!!!

Diferentes imaxes desta xornada de débate e aprendizaxe.





martes, 17 de septiembre de 2024

Espazos con vida para aprendizaxes vivas: arquitectura pedagoxíca para a transformación da Ed. Infantil

 Esta experiencia (2018-actualidade) nace coa idea de conectar as necesidades e intereses dunha infancia que forma parte dun realidade rural “singular e diferenciada” (Pereiro, ) coa escola, coa realidade e co medio natural. O seu obxectivo é que a escola sexa quen de respecta á cultura dunha infancia que precisa medrar con seguridade e benestar desde a súa propia identidade e realidade. 

Para isto, dentro da proposta pedagóxica da etapa da Ed. Infantil do centro  proponse a necesidade de favorecer metodoloxías activas, experienciais e conectadas coa realidade e co medio natural. Entre elas están os ambientes de aprendizaxe.

A diagnose previa identificou (estudo DAFO) unha serie de  limitacións que dificultaban que esta cultura pedagóxica se convertese nunha realidade. Entre elas, as características arquitectónicas e espaciais da etapa de infantil e do propio centro educativo. Desta forma, o centro comeza por definir que arquitectura pedagóxica é a idónea para a consecución das finalidades establecidas e a partir de aquí.  Realiza unha serie de actuacións que destacan por contar coa participación activa do conxunto da comunidade educativa e de diferentes axentes educativos. Unha vez superadas estás limitacións céntranse en definir a cultura pedagóxica acorde coa súa realidade. Desta forma, os ambientes de aprendizaxe son hoxe en día unha realidade na etapa da Ed. Infanti do centro e base para o desenvolvemento de estacións de aprendizaxe na etapa da Ed. Primaria.

Entre as actuacións realizadas pódense destacar:

•   Formación multinivel: Grupo de traballo con docentes das etapas de infantil e primaria en colaboración co CFR Ferrol. Destacar actividades formativas con Mestra de Obra, as fomacións e colaboracións coa USC (Vicente Blanco, Lina Iglesias), as estadias formativas  en Finlandia, Gales, Pistolla ou as escolas Rello Emilia) e formación con centros educativos con experiencias de éxito de características similares.

•   Adopción do sistema Lupo "Mestra de Obra" como base para un deseño espacial ecolóxico.

•   Co-deseño participativo dos espazos: coa implicación do alumnado (3-6 anos) en creación de maquetas tridimensionais mediante grupos cooperativos heteroxéneos.

•   Sesións coas familias para a validación conceptual e para favorecer a súa implicación nas actuacións.

•   Execución técnica: remodelación de baños e corredores mediante sinerxías coa Xefatura Territorial de Educación (materiais) e cos concellos de Irixoa e Monfero (man de obra). Fabricación de mobiliario multifuncional (super-moble) polo modulo de carpintaría  de FP do IES Rosalía Mera (madeira tricapa con aceite de liñaza). Integración Ecolóxica: Reconversión do patio interior para crear un espazo natural con tarimas, zona herbácea, circuíto psicomotor, espazo para botas, horto (executado polo alumnado da Ed. Primaria), tarima e zona de escalada.

Isto leva ao deseño de catro espazos ambientais dentro da etapa onde o alumnado indaga, experimenta e xera confianza e autonomía a partir de propostas de aprendizaxe. O alumnado se organiza en grupos heteroxéneos entre niveis que rotan polos diferentes ambientes. Son os ambientes artístico-sensorial¸ simbólico-construtivo, de luces e sombras e o lóxico-matemático/científico.
CPI Plurilingue Virxe da Celaxe da Cela de Genma Penelas Teijeiro

miércoles, 4 de septiembre de 2024

Revista Galega de Educación. A escola rural: singular e diferenciada

 Unha vez máis, a Revista Galega de Educación para darlle valor a escola rural: singular, social e chea de vida!!! Quen da máis? Millóns de grazas !!!



Portada e imaxe autoeditada da presentación do artigo na revista.
..

sábado, 22 de junio de 2024

lunes, 17 de junio de 2024

CARTAS DE PAVANI, A NENA INDIA APADRIÑADA A TRAVÉS DA FUNDACIÓN VICENTE FERRER

 Na sesión realizada o martes 17 de xuño 2024 ás 11:30 horas, damos por finalizado o Proxecto School to School que levamos a cabo a través da Fundación Vicente Ferrer. O alumnado de 4º EP visitou a Aula Ferraganchos xunto coa súa mestra de inglés, Cristina Cillero, e alí a coordinadora de Monferosolidario amosoulle varios videos que os nenos e nenas da Konampalli School nos envían desde a India. E xa como remate abrimos varias cartas de Pavani, a nena india (agora xa moza) que fai anos o noso centro apadriñou a través da FVF. Foi emotivo ler as súas cartas, e comprobando como aquela pequena nena que grazas ao noso apoio e á FVF poido iniciar os seus estudos, agora xa está gañándose a vida e axudando á súa familia a saír do círculo da pobreza.








viernes, 14 de junio de 2024

RTVENXEBRE: A VOZ DA INFANCIA DO RURAL

 

RTVEnxebre é un proxecto de Ayuda en Acción co apoio da Xunta de Galicia. Desenvolve: AGARESO, Asociación Galega de Comunicación para o Cambio Social.

Fomentar a participación infantil, favorecer a inclusión e o desenvolvemento socio educativo da infancia rural e a posta en valor da cultura rural galega son os obxectivos que a Fundación Ayuda en Acción marcouse xa no ano 2018 para dar inicio a este proxecto, a través da creación de tres radios rurales escolares nas localidades coruñesas de Mazaricos, Zas e Monfero. 

Contamos co apoio de profesionais que visitan o noso centro quincenalmente para ofrecer formación ao alumnado de educación primaria, e así permitir alzar a voz e participar activamente aos escolares, falando dos temas que lles preocupan. Neste curso 2023-2024 realizáronse variados podcast que queremos compartir coa comunidade educativa.


Preme a imaxe ou ligazón para acceder a Radio Xesteira en Ivoox

O mar: Programa completo realizado polo alumnado de 3ºEP. Programa con todos os contidos realizados durante o curso polos nenos e nenas de 3º de primaria na súa investigación sobre o mar.

O abandono animal: Programa completo realizado polo alumando de 4ºEP con todos os contidos realizados durante o curso polos nenos e nenas de 4º de primaria na súa investigación sobre o abandono animal.

A muller no rural: Programa completo do alumando de 5ºEP, con todos os contidos realizados durante o curso polos nenos e nenas de 5º de primaria na súa investigación sobre a Muller no rural.

Os deportes: Programa completo do alumnado de 6ºEP con todos os contidos que realizaron durante o curso os mozos e mozas de 6º de primaria no seu proceso de investigación sobre os deportes.

Entrevista a Mikel Pasabant, campión de vela, polo alumnado de 6º. O alumnado de 6º centrou a súa investigación nos deportes, e quen mellor para falar dun deles, que un campión! Mikel Pasabant que ademáis de ser profe de inglés no cole é tamén campión de vela! e moito máis, xa veredes!!

Entrevista a Dolores Porto, Granxas Lousada: Doleres, nai de Antón e propietaria da granxa Lousada en Irixoa responde a un montón de interesantes preguntas que lle fan os nenos e nenas de 5º de primaria.

Entrevista a Sandra Amezaga de Mulleres Salgadas. A que sabe o peixe? quen son e que fan as Mulleres Salgadas? que podemos facer os nenos e nenas para reducir a contaminación dos mares? Estas son só algunhas das cuestións que o alumnado de 3º de primaria decidiu preguntarlle a Sandra Amezada, secretaria da Asociación Mulleres Salgadas, que se pasou pola nosa radio nestes días. Grazas Sandra!!

O alumnado de 4ºEP entrevista a Marisé da protectora de animais de Irixoa. Cales son as principais causas do abandono animal? Que hai que facer cando atopas un animal abandonado? Marisé, da protectora de animais Francisco de Asis de Irixoa responde tódalas dúbidas plantexadas polo alumnado de 4º...e foron moitas!!!

Os deportes preferidos dos mozos e mozas de 6º. Queres coñecer cales son os deportes preferidos do alumnado de 6º ? e por que? Pois non perdas esta pequena peza onde nolo contan!

Pasapalabras sobre o mar con 3ºEP. Canto sabes sobre os animais mariños? Xoga co alumnado de 3º a un Pasapalabras radiofónico moi especial

Faladoiro sobre a muller no rural con 5ºEP. Os nenos e nenas de 5ºEP participan nestes interesantes faladoiros onde dan a súa opinión sobre a imaxe que se ten do rural dende as cidades, os traballos que realizan mulleres no rural ou se hai verdadeira igualdade entre os homes e as mulleres, entre outros temas. Moi recomendable escoitar o que teñen que dicir!

Como foi a visita da asociación 13 GRADOS? O alumnado de3 º EP cóntanos como foi a visita que tiveron no colexio da Asociación 13 GRADOS que se encarga entre outras cousas de gravar os fondos mariños de Galicia.

1º Conto sobre o abandono animal por 4º de EP. O alumnado de 4º EP, presenta o primeiro dos contos que realizaron sobre o abandono animal...pero estade pendentes porque hai máis!

2º conto sobre o abandono animal por 4ºEP. O alumnado de 4º EP, presenta o segundo dos contos que realizaron sobre o abandono animal.

3º Conto sobre o abandono animal cos nenos e nenas de 4º EP. Cun ton moi distinto aos dous contos anteriores, o terceiro grupo de 4º propón esta historia que ben podía estar sacada dunha lenda de Samaín...que medo!!

Faladoiro sobre o abandono animal con 4ºEP. Tes animais na casa? que farías se algún se perdera? que sinten os animais cando se abandonan? O alumnado de 4ºEP danos a súa opinión sobre a temática que traballaron durante todo o curso: o abandono animal.

O alumnado de 3º EP cóntanos o que aprendeu durante o proxecto. Queres saber o que aprenderon os nenos e nenas de terceiro? pois eles e elas mesmas no lo contan nesta peza!!

Recomendacións do alumnado de 3º EP. Os nenos e nenas de terceiro de primaria investigaron sobre o mar durante todo o curso. Despois de todo este traballo, atoparedes nestras tres pezas radiofónicas as súas principais recomendacións.

Aprendizaxes e recomendacións do alumnado de 4º EP. Tras todo un curso investigando sobre o abandono animal, aquí podedes escoitar as aprendizaxes e tamén as recomendacións que nos fan os nenos e nenas de cuarto de primaria.

Aprendizaxes e recomendacións do alumnado de 5º EP. Os nenos e nenas de quinto de primaria cóntannos nestas tres cuñas as súas reivincicacións e aprendizaxes sobre "A Muller no rural", a temática que escolleron e traballaron durante todo o curso.

Aprendizaxes e recomendacións do alumnado de 6º EP. Despois de todo un curso investigando sobre os deportes aquí están as principais aprendizaxes e as recomendacións que nos fai o alumnado de 6º de primaria. Escoitade que hai cousas ben interesantes!

A experiencia en RadioTVEnxebre-Radio Xesteira do alumnado de 3ºEP. Os nenos e nenas de 3º de primaria fan un balance da súa experiencia radiofónica e de participación infantil en RTVEnxebre-Radio Xesteira este ano.

A experiencia en RadioTVEnxebre-Radio Xesteira do alumnado de 4ºEP. Neste pequeno programa o alumnado de 4º de primaria fai un pequeno resumo da súa experiencia radiofónica e de participación infantil en RTVEnxebre-Radio Xesteira este ano.

A experiencia en RadioTVEnxebre-Radio Xesteira do alumnado de 5ºEP. O alumnado de 5º de primaria fai un balance da súa experiencia radiofónica e de participación infantil en RTVEnxebre-Radio Xesteira este ano.

A experiencia en RadioTVEnxebre-Radio Xesteira do alumnado de 6ºEP. Neste pequeno programa o alumnado de 6º de primaria fai un pequeno resumo da súa experiencia radiofónica e de participación infantil en RTVEnxebre-Radio Xesteira este ano.


jueves, 13 de junio de 2024

PRESENTACIÓN DOS MATERIAIS DA KONAMPALLI SCHOOL (A INDIA)

Clausuramos o proxecto School to School deste curso 2024-2023, un intercambio cultural e de tradicións coa Konampalli School (A India) que realizamos grazas á Fundación Vicente Ferrer. O xoves 13 de xuño de 2024 o alumnado de 4º de EP, acompañados pola súa mestra de inglés Cristina Cillero, reuníronse na Aula de Ferraganchos para pode ver os materiales que están pendurados unha plataforma virtual. Antes de nada fixemos un pequeno faladoiro de o que significou este intercambio cos nenos e nenas da India, e comprobamos que a pesares das grandes diferencias, todos/as temos moitas cousas en común: gústanos xogar, ter amigos, unha familia que nos quera e nos coide. Encantounos ler a carta dos rapaces/zas da India, que describen tamén a súa escola que está no rural, e descubrimos que eles/as tamén están moi concienciados co medio ambiente. 









ENTREGA PREMIOS INNOVAGAL

Xoves 19 xuño 2024. Cidade da Cultura (Santiago de Compostela). O conselleiro de Educación preside a entrega dos galardóns. Os premios Innovagal recoñecen o labor dos centros de Outes, Cerceda, Vilanova, Zas, Tui, Monfero, Vigo e Celanova a prol da innovación educativa. O obxectivo é poñer en valor os centros que desenvolven enfoques didácticos para dar reposta ás necesidades particulares do seu alumnado.

O CPI Plurilingüe Virxe de Cela tamén é galardoado con este premio polo proxecto MonferoSolidario, que ten como obxectivo mellorar a calidade educativa e dar respostas ás necesidades identificadas polo claustro. 








OBRADOIROS XESTIÓN EMOCIONAL CON ALUMNADO E FAMILIAS

O curso está a punto de rematar e vanse finalizando diferentes proxectos desenvolvidos durante estes meses. Martín Mejuto, psicólogo que visita o noso centro de maneira quincenal para impartir obradoiros sobre emociones ao alumnado de EP e 1º e 2º da ESO grazas á Fundación Ayuda en Acción, realizou xunto con Jennifer Corredoira, técnico desta mesma fundación, diferentes dinámicas nun obradoiro para alumnado e familias. Xogos, risas, cores, debuxos, palabras tan máxicas como a empatía, o compañerismo, a autoestima, elementos claves para abordar as emocións dos nosos pequenos/as e guiar ás familias a axudar aos nosos fillos a expresar e entender as emocións para facilitar a comunicación e a convivencia e o benestar. Mércores 12 xuño 2024.






PARABÉNS MONFEROSOLIDARIO: FINALISTA XII CONCURSO BUENAS PRÁCTICAS MEP

 Estimado participante en la XII convocatoria del Concurso de Buenas Prácticas MEP 2023:

 
                                     ¡ENHORABUENA! 
 
Es un placer para nosotros notificarte que tu Buena Práctica ha sido seleccionada como una de las 20 BBPP FINALISTAS.
 
Te deseamos toda la suerte del mundo para el siguiente viernes 14 de junio en el que haremos públicos los premiados finales.
 
Un abrazo enorme.



miércoles, 12 de junio de 2024