Páxinas

domingo, 29 de septiembre de 2024

INICIATIVA CLUB RADIO FUNDACIÓN AYUDA EN ACCIÓN

Un grupo de alumnos/as da ESO do CPI Plurilingüe Virxe da Cela visita o luns 30 de setembro de 2024 os estudos da emisora CUAC FM (A Coruña) para realizar a gravación dun programa radiofónico, grazas ao apoio da Fundación Ayuda en Acción que promoveu o pasado curso escolar 2023-2024 a creación du Club de Radio no noso centro. 



Imaxes da visita.









sábado, 28 de septiembre de 2024

REUNIÓN PARA A PLANIFICACIÓN DO PROXECTO EDUCATION4THEPLANET

 Mércores 25 setembro 2024. Martín Mejuto (Fundación Ayuda en Acción). Reunión con parte do profesorado participante do proxecto Education4ThePlantet.




viernes, 27 de septiembre de 2024

Come local: Slow Food

O sábado 21 de setembro a Axencia Galega da Calidade Alimentaria (AGACAL), a través de Slow Food, celebrou a festa de inauguración de curso en Ponteareas (Pontevedra). Ao evento acudiron familias dos centros Km 0 de toda Galicia.

Como non podía ser doutro xeito, alí estivo tamén a representación do noso colexio, cun comedor inscrito na rede de centros km 0.

Imaxe do tempo de recoñecementos a labor de diferentes centros e equipos de cociña.

Moitas grazas por facernos parte desta iniciativa!!!!!

jueves, 19 de septiembre de 2024

 

A reflexión conxunta entre comunidade educativa é a mellor forma de achegar consenso e boas prácticas nos centros educativos.

Desta forma, participamos na xornada de debate arredor do uso dos móbiles e a tecnoloxía por parte da rapazada organizada  por NEG.

 Graciñas por contar co CPI Plurilingüe Virxe da Cela e por enriquecer a nosa actividade coas vosas opinións!!!

Diferentes imaxes desta xornada de débate e aprendizaxe.





martes, 17 de septiembre de 2024

Espazos con vida para aprendizaxes vivas: arquitectura pedagoxíca para a transformación da Ed. Infantil

 Esta experiencia (2018-actualidade) nace coa idea de conectar as necesidades e intereses dunha infancia que forma parte dun realidade rural “singular e diferenciada” (Pereiro, ) coa escola, coa realidade e co medio natural. O seu obxectivo é que a escola sexa quen de respecta á cultura dunha infancia que precisa medrar con seguridade e benestar desde a súa propia identidade e realidade. 

Para isto, dentro da proposta pedagóxica da etapa da Ed. Infantil do centro  proponse a necesidade de favorecer metodoloxías activas, experienciais e conectadas coa realidade e co medio natural. Entre elas están os ambientes de aprendizaxe.

A diagnose previa identificou (estudo DAFO) unha serie de  limitacións que dificultaban que esta cultura pedagóxica se convertese nunha realidade. Entre elas, as características arquitectónicas e espaciais da etapa de infantil e do propio centro educativo. Desta forma, o centro comeza por definir que arquitectura pedagóxica é a idónea para a consecución das finalidades establecidas e a partir de aquí.  Realiza unha serie de actuacións que destacan por contar coa participación activa do conxunto da comunidade educativa e de diferentes axentes educativos. Unha vez superadas estás limitacións céntranse en definir a cultura pedagóxica acorde coa súa realidade. Desta forma, os ambientes de aprendizaxe son hoxe en día unha realidade na etapa da Ed. Infanti do centro e base para o desenvolvemento de estacións de aprendizaxe na etapa da Ed. Primaria.

Entre as actuacións realizadas pódense destacar:

•   Formación multinivel: Grupo de traballo con docentes das etapas de infantil e primaria en colaboración co CFR Ferrol. Destacar actividades formativas con Mestra de Obra, as fomacións e colaboracións coa USC (Vicente Blanco, Lina Iglesias), as estadias formativas  en Finlandia, Gales, Pistolla ou as escolas Rello Emilia) e formación con centros educativos con experiencias de éxito de características similares.

•   Adopción do sistema Lupo "Mestra de Obra" como base para un deseño espacial ecolóxico.

•   Co-deseño participativo dos espazos: coa implicación do alumnado (3-6 anos) en creación de maquetas tridimensionais mediante grupos cooperativos heteroxéneos.

•   Sesións coas familias para a validación conceptual e para favorecer a súa implicación nas actuacións.

•   Execución técnica: remodelación de baños e corredores mediante sinerxías coa Xefatura Territorial de Educación (materiais) e cos concellos de Irixoa e Monfero (man de obra). Fabricación de mobiliario multifuncional (super-moble) polo modulo de carpintaría  de FP do IES Rosalía Mera (madeira tricapa con aceite de liñaza). Integración Ecolóxica: Reconversión do patio interior para crear un espazo natural con tarimas, zona herbácea, circuíto psicomotor, espazo para botas, horto (executado polo alumnado da Ed. Primaria), tarima e zona de escalada.

Isto leva ao deseño de catro espazos ambientais dentro da etapa onde o alumnado indaga, experimenta e xera confianza e autonomía a partir de propostas de aprendizaxe. O alumnado se organiza en grupos heteroxéneos entre niveis que rotan polos diferentes ambientes. Son os ambientes artístico-sensorial¸ simbólico-construtivo, de luces e sombras e o lóxico-matemático/científico.
CPI Plurilingue Virxe da Celaxe da Cela de Genma Penelas Teijeiro

miércoles, 4 de septiembre de 2024

Revista Galega de Educación. A escola rural: singular e diferenciada

 Unha vez máis, a Revista Galega de Educación para darlle valor a escola rural: singular, social e chea de vida!!! Quen da máis? Millóns de grazas !!!



Portada e imaxe autoeditada da presentación do artigo na revista.
..