Páxinas
jueves, 29 de mayo de 2025
COMUNICACIÓN DE GUERRILLA REDE COMPÁS
Xornadas de deporte inclusivo: Ponte no seu lugar (CPAP de Bergondo)
Este 27 de maio, contamos coa presencia da CPAP do @imserso de Bergondo para unha xornada deportiva moi especial.
Persoas usuarias
e profesionais compartiron co alumnado de 3º a 6º da Ed. Primaria unha xornada
de deporte adaptado demostrando que a diversidade
funcional non é un impedimento so unha forma diferente de interactuar nunha
sociedade que moitas veces non é quen de adaptarse a diversidade das persoas. Ademais,
esta actividade resalta o deporte como unha ferramenta clave para a autonomía e
o benestar das persoas.
Así, esta xornada
ademais de sensibilizar sobre a diversidade funcional permitiu dar a coñecer os
deportes adaptados e paralímpicos, mediante a participación social.
Un día cheo de
aprendizaxe e respecto!
Para isto, as
catividades se realizan ao redor de tres bloques: Boccia, Baloncesto en cadeira
de rodas e Ponte no seu lugar.
Para isto dividimos
o pavillón do Concello en tres partes e organizouse alumnado de 3º a 6º da Ed. Primaria en 4 grupos: 2 grupos na primeira quenda e os
outros 2 grupos na segunda.
As rotacións duraron
aproximadamente 20 minutos para que os 4 grupos de alumnas e alumnos podan interactuar
nas tres actividades.
Antes de comezar
as rotación realizamos unha breve explicación práctica e teórica de como se van
a levar a cabo cada unha das actividades e as normas oficiais.
Estamos ante unha proposta na que alumnado xoga, aprende e interactura coas persoas usuarias vendo como a diversidade é igualdade de dereitos e oportunidades.
Imaxes da actividade. A capacidade de esforzo e de superación foi pura inspiración!
martes, 27 de mayo de 2025
FORO DE DIÁLOGO DE "Mujeres activistas por el clima: unha mirada ao rural e a moda sostible"
Participamos
en foro "Mujeres activistas por el clima: unha mirada ao rural e a moda
sostible" nel marco del proxecto Education4ThePlanet. Nel contamos coa
presenza de mulleres galegas e emprendedoras de Nicaragua, de visita en España
coa finalidade de tender pontes entre realidades xeograficamente dispersas, pero con
moitos puntos e retos en común. Ademais, contamos con historias de
emprendemento xuvenil a través da mostra de pezas de moda sostible elaboradas
por estudantes dos centro participantes e cun resumo das súas
aprendizaxes.
Como se sinala desde Axuda en Acción en Galicia, durante a primeira parte del evento, tras a mensaxe de benvida da delegada territorial da entidade, Lorena Boga, contextualizamos o proxecto Education4ThePlanet deseñado para empoderar á mocidade galega para alzarse como activista por el clima, poñendo en valor el atribuírche del rural e das mulleres.
Precisamente
foron estas últimas as protagonistas da mesa redonda que se abriu a
continuación, e na que participaron cinco relatores. Todas elas son mulleres
emprendedoras que apostaron por un modelo de vida e de traballo nel contorna
rural, pero tamén optaron por asegurar a sustentabilidade dos seus oficios como
fórmula de garantía para el mañá. Ángeles Mellé, presidenta da Asociación O
Fiteital de Malpica de Bergantiños a través do seu testemuño en achegounos ao
oficio de “redeiras”, un oficio imprescindible para posibilitar a pesca en
Galicia como factor crave da economía. Tamén conversamos con Dolores Porto
(unha das nais do noso alumnado), gandeira e agricultora que custodia, no
corazón de Galicia (Irixoa), unha horta e unha granxa integramente ecolóxicas.
A última relatora galega foi Paula Jarque, asentada na localidade de Vilariño
de Conso, onde rexenta a Gandería Val do Conso, unha explotación caprina con
enfoque rexenerativo baseado no bo trato animal e na xestión sostible do
territorio.
Por
parte de Nicaragua, Emely López e Francisca Lazo foron as dos relatores
participantes no foro. Desde o municipio de Tepalneca (departamento de
Madriz), loitan contra os fenómenos naturais que poñen en perigo os medios de subsistencia
das súas comunidades. Ambas traballan en diferentes emprendementos de produción
de lácteos, que ademais cimentan as bases para a solidariedade e o
empoderamento feminino a través da independencia económica. Publicación e
desfile complementaron el foro.
O
evento serviu ademais para presentar un dos produtos que vertebran o proxecto
Education4ThePlanet. Mulleres que
transforman el mundo. Historias de activistas polo clima en Galicia e Nicaragua
é unha publicación que parte do modelo feito noutras edicións del
Education4ThePlanet que Axuda en Acción executou en territorios como
Estremadura, Baleares o Andalucía. Trátase dunha publicación de carácter
colaborativo porque para a súa creación, el alumnado de secundaria con el que
traballamos durante a execución del proxecto, puido entrevistar a varias das
mulleres que aparecen nesta publicación.
O
broche final del Foro vino da man de tres grupos de traballo integrados por
universitarias del Grao de Xestión Industrial de Moda del Campus de Ferrol
(UDC), que puideron mostrar as súas pezas upcycling e achegar ao público esa
fórmula transgresora da moda sostible fronte á moda industrial o fast
fashion.
As
universitarias desfilaron acompañándose da proxección duns vídeos nos que se
explicaba a colección e a marca. Aturuxo es unha colección de tres outfits
upcycling que fala da historia migratoria, tan característica en Galicia. As
tres mozas detrás de Roxe mostraron as súas pezas máis relacionadas coa festa e
a nocturnidade pero sempre cunha mensaxe clara de denuncia: “no planet, no
party”. O último grupo de traballo, coa súa marca Empi Studios, mostrou as
múltiples posibilidades da tela vaqueira baixo unha mensaxe contestario: para a
produción dun pantalón vaqueiro, necesítanse máis de 3000 litros de auga. Este
espazo serviu para poñer de manifesto que outras fórmulas son posibles, que o
emprendemento no rural necesario e sostible, xerando recoñecemento social e
económico que nel caso das mulleres, foi historicamente silenciado.
VIDEONCONFERENCIA ALUMNADO REDE COMPÁS
O martes 27 de maio de 2025 (aula Ferraganchos, 13:00 horas) varios alumnos/as de 3º da ESO, representando ao alumnado participante na Rede Compás, mantiveron unha reunión online con estudantes dos outro catro centros galegos que participan neste proxecto Erasmus+ KA154, financiado por la UE, e realizarse a través dun convenio de colaboración con AGARESO (Asociación Galega de Comunicación para o Cambio Social).
O obxectivo desta xuntanza en formato videoconferencia foi informar das actividades que se están a desenvolver neste último trimestre: unha comunicación de guerrilla e unha reunión con representantes políticos. Os representantes do alumnado dos diferentes centros educativos explicaron en que consistían as súas propostas, todas elas baseadas nas demandas para melloras para a mocidade, e traballadas previamente nun encontro de tres días realizado no pasado mes de maio en Allariz. Tamén se falou das datas previstas para realizar estas accións performativas. Roi Quitián, un dos coordinadores deste proxecto, exerceu de moderador desta reunión, aportando asimesmo consellos e tomando acta das informacións tratadas.
INAUGURACIÓN DA EXPOSICIÓN ARTIVISMO
Despois de todo un curso traballando no proxecto Education4ThePlanet 2024-2025 a xuventude galega activada pola Axenda 2030 e a Acción polo Clima, unha iniciativa que foi posible grazas ao apoio da Fundación Ayuda en Acción, toca agora amosar os resultados, xa que consideramos que é imprescindible visibilizar o noso traballo e o noso esforzo e tamén acadar incidencia política e social.
O martes 27 de maio de 2025 contamos coa presencia de Alberto Cortizas, teniente alcalde do Concello de Monfero, que visitou o noso centro para a inauguración da nosa exposición de “Ariivismo” e tamén con Laura Gómez Vales (técnica da Fundación Ayuda en Acción para Education4ThePlanet) que leva todo o curso acompañándonos neste proxecto, que explicou os obxectivos do proxecto e as actividades desenvolvidas, todo isto recollido nun gran panel expositivo. Varios alumnos/as de 1º e 2º de ESO presentaron as obras "artivísticas" que realizaron utilizando materiais de refugallo que eles memos/as recolleron nunha xornada de limpeza na praia do Pedrido (abril 2025).
E aproveitando a visita desta figura política, convidámolo ao noso estudio radiofónico para facerlle unha entrevista. Foi un faladoiro moi agradable, non que Alberto recordou tempos pasados neste centro educativo ao que el tamén asistiu como alumno xa fai uns anos, e tamén explicou minuciosamente as medidas que se poden levar a cabo nun concello do rural galego para poder acadar os obxectivos da Axenda 2030, en concreto especialmente o 11 e 12, enfocados no medio ambiente, abordando temas como o cambio climático e a sustentabilidade.
sábado, 24 de mayo de 2025
O CPI VIRXE DA CELA NO PARLAMENTO GALEGO
Acto Campaña Mundial pola Educación 2025 no Parlamento de Galicia. Venres 23 maio 2025. Santiago de Compostela. Seis alumnos/as de 1º da ESO do CPI Virxe da Cela participan neste acto da Campaña Mundial pola Educación 2025, centrado este ano na "Educación en Emerxencias". Presentaron ante os representantes das diferentes forzas políticas as súas propostas para afrontar este tema, a educación en emerxencias, esixindo o compromiso do goberno. O seu discurso foi traballado previamenten na clase, analizando diferentes elementos e redactando o mesmo de maneira democrática, tendo en conta as opinións de todos/as.
Parlamento Programa Cme 23.05.2024 by veracruces
Discurso Parlamento Galego 23 Maio 2025.Docx by veracruces
![]() |
Difusión da xornada por parte do Parlamento de Galicia. |
viernes, 23 de mayo de 2025
VI FENDA DIXITAL: ALÍ ESTAREMOS
O Congresso “VI Fenda Dixital – IAgen e os Desafios na Educação” dá continuidade aos eventos que foram realizados desde 2008 em países europeus. Seu propósito central, nesta edição, é explorar o potencial transformador da Inteligência Artificial Generativa (IAgen) para tornar a educação mais personalizada, inclusiva e acessível a todas as pessoas, independentemente de suas necessidades e talentos individuais, backgrounds culturais e estilos de aprendizagem.
A inteligência artificial tem se mostrado cada vez mais presente em nossas vidas, e na educação não é diferente. A utilização de tecnologias como a inteligência artificial pode proporcionar inúmeras possibilidades de inovação no processo de ensino-aprendizagem, facilitando a personalização do ensino, o acompanhamento do desempenho dos alunos e a criação de ambientes de aprendizagem cada vez mais dinâmicos e colaborativos.
Neste sentido, o VI FENDA DIXITAL traz como tema central a inteligência artificial e os novos desafios na educação. Durante o evento, serão abordados temas como a aplicação da inteligência artificial no contexto educacional, os impactos da tecnologia na formação de professores, o letramento digital e a promoção da inclusão digital, entre outros assuntos relevantes para a comunidade acadêmica e educacional.
Máis información:
![]() |
Imaxe da páxina wed do confrso VI Fenda Dixital. |
lunes, 19 de mayo de 2025
VIDEOCONFERENCIA ALUMNADO REDE COMPÁS
Iniciamos a semana (luns 19 de maio 2025, aula Ferraganchos, de 15:35 a 16:45) cunha reunión online con María Lobo (AGARESO), para poder ir dando forma aá última etapa do proxecto Rede Compás. Sabemos que o tempo é limitado e que temos que tomar decisións para deseñar a nosa "comunicación de guerrilla" e poder levar á cidadanía as demandas da mocidade dos concellos de Monfero e Irixoa.
jueves, 15 de mayo de 2025
Xornada: A dixitalización en Galicia e E-Dixgal: Entre a Promesa e o Desencanto. Cara a onde?
O vindeiro sábado 14 de xuño participaremos en Moaña nunha xornada importante para reflexionar sobre a dixitalización no ensino en Galicia e o proxecto E-Dixgal. Co título “A dixitalización en Galicia e E-Dixgal: Entre a Promesa e o Desencanto. Cara a onde?”. Esta xornada, correspondente co XVI Seminario de Avaliación de Materiais Didácticos Jaume Martínez Bonafé reunirá profesorado, familias, investigadores/as e axentes sociais para analizar estudos recentes, potencialidades e limitacións do cambio cara o dixital e publicacións de referencia en materia.
Nelas presentaranse investigacións como “Infanci@ Dixital”, “Escol@ Dixital” (onde o centro foi un dos centros educativos participantes), “Secundari@ Dixital” e o estudo de ANPAS Galegas, ademais do novo monográfico da Revista Galega de Educación. Neste último, participamos na súa coordinación.
A mesma, esta organizada polo Grupo CAVILA (Nova Escola Galega), Concello de Moaña, USC, Grupo de investigación Stellae, RUTE, REUNID e o proxecto Secundari@ Dixit@l.
![]() |
Cartel de presentación de la actividad. |
Un espazo para
coñecer, debater e avanzar na mellora da dixitalización educativa en Galicia.
martes, 13 de mayo de 2025
A EDUCACIÓN TRANSFORMADORA NA EDUCACIÓN EN EMERXENCIAS
Neste ano 2025, aproveitando a relación co grado de Educación Infantil da UDC, a V edición das Xornadas de Educación para o Desenvolvemento e a Cidadanía Global (EDCG) pretende dar unha nova visión sobre a importancia da educación en emerxencias e a importancia do traballo nesta liña educativa (martes 6 e mércores 7 de maio de 2025). Repetimos experiencia nas I Xornadas EpCG Universidad de Vigo Campus Ourense (martes 13 de maio de 2025).
A sesión indagará sobre o concepto de educación en emerxencias, e de que falamos cando referímonos a necesidade de esta educación en situacións de crise. Dividirase en dúas intervencións nas que falaremos, por un lado, da Campaña Mundial pola Educación e da Semana de Acción Mundial pola Educación; e doutra banda, contaremos con 3 organizacións que participaran en formato mesa redonda contando experiencias sobre a educación en emerxencia. As 2 organizacións plantexadas para está mesa redonda son: Cristrina Otero quen traballou en Uganda da man de Ayuda en Acción e Verónica Dopico, docente do CPI Virxe da Cela.
Obxectivos:
1. Xerar espazos de diálogo e reflexión sobre as dificultades e oportunidades no ámbito da educación en clave da construción dunha cidadanía global.
2. Achegar experiencias e prácticas comprometidas coa construción dunha cidadanía activa, crítica e solidaria na que se promova a defensa dos dereitos humáns.
3. Dar a coñecer o traballo das entidades que traballan no tema de Educación en Emerxencias.
jueves, 8 de mayo de 2025
Radio cun sorriso: entrevista a Omenuke Mfulu do Deportivo da Coruña
Imaxe de grupo tras a visita.
APRENDE XOGANDO SOBRE A EDUCACIÓN EN EMERXENCIAS
Escoitaches falar algunha vez do concepto "educación en emerxencias"? Pois se queres "defender a educación e apagar as emerxencias", lema da Campaña Mundial da Educación neste ano 2025, lanza os dados e irás descubrindo cos teus compañeiros/as as claves. Non é unha competición, se xogamos en equipo, acadaremos o noso obxectivo: unha educación de calidade.
https://view.genially.com/680ddb16912e790ca850bc36/interactive-content-xogo-same-2025
SEGUNDO OBRADOIRO DE ARTIVISMO. PROXECTO EDUCATION4THEPLANET
viernes, 2 de mayo de 2025
AS XANELAS DO 2024
Solidariedade Internacional de Galicia compartiu este vídeo-memoria do 2024. É unha xanela aberta ao seu traballo, ás historias que constrúen xuntas e xuntos e aos logros que alcanzan grazas ao apoio e compromiso de moitas persoas e institucións, entre eles o CPI Virxe da Cela. Por iso queremos contribuír á difusión deste documento visual e esperamos seguir colaborando no futuro para facer o camiño xuntos.