Páxinas

jueves, 29 de mayo de 2025

COMUNICACIÓN DE GUERRILLA REDE COMPÁS

Un grupo de mozos e mozas do CPI Virxe da Cela pertencentes á Rede Compás realizan unha "comunicación de guerrilla" no pavillón polideportivo de Monfero (venres 30 de maio 2025). O proxecto Rede Compás intégrase na convocatoria Erasmus Plus KA154, financiado por la UE, e realizarse a través dun convenio de colaboración con AGARSO (Asociación Galega de Comunicación para o Cambio Social). 

Con esta acción performativa, levada a cabo diante dun numeroso público e contando coa presencia de representantes políticos dos concellos de Monfero e Irixoa, e baixo o lema "Sen boas condicións non haberá relevo xeneracional" esta mocidade comprometida visibiliza a situación que se está a vivir no rural galego, pedindo unha mellora das condicións (sobre todo para a xente que vive do sector primario) para que deste xeito poder seguir vivindo no seu lugar de orixe sen ten que ir ás cidades en busca de oportunidades. 

Nas próximas semanas este grupo de mozas e mozas teñen previsto concertar unha reunión co alcalde do Concello para tratar en persoa este problema, entregarlle un documento escrito coas súas pedicións de mellora e respaldar as súas demandas aportando os resultados dunha doble enquisa (para persoas menores de idade por unha banda e para persoas maiores de idade por outra) que recolle o sentir da cidadanía da zona ao respecto: a precariedade do sector primario supón unha discriminación para a mocidade da zona, que non conta coas mesmas oportunidades de educación, de experiencias e de futuro, xa que a  precariedade do emprego forza a migración a núcleos máis grandes. 









MANIFESTO REDE COMPÁS VERSIÓN GALEGO by veracruces

Xornadas de deporte inclusivo: Ponte no seu lugar (CPAP de Bergondo)

Este  27 de maio, contamos coa presencia da CPAP do @imserso de Bergondo para unha xornada deportiva moi especial.

Persoas usuarias e profesionais compartiron co alumnado de 3º a 6º da Ed. Primaria unha xornada de  deporte adaptado demostrando que a diversidade funcional non é un impedimento so unha forma diferente de interactuar nunha sociedade que moitas veces non é quen de adaptarse a diversidade das persoas. Ademais, esta actividade resalta o deporte como unha ferramenta clave para a autonomía e o benestar das persoas.

Así, esta xornada ademais de sensibilizar sobre a diversidade funcional permitiu dar a coñecer os deportes adaptados e paralímpicos, mediante a participación social.

Un día cheo de aprendizaxe e respecto!

Para isto, as catividades se realizan ao redor de tres bloques: Boccia, Baloncesto en cadeira de rodas e Ponte no seu lugar.

Para isto dividimos o pavillón do Concello en tres partes e organizouse  alumnado de 3º a 6º da Ed. Primaria en  4 grupos: 2 grupos na primeira quenda e os outros 2 grupos na segunda.

As rotacións duraron aproximadamente 20 minutos para que os 4 grupos de alumnas e alumnos podan interactuar nas tres actividades.

Antes de comezar as rotación realizamos unha breve explicación práctica e teórica de como se van a levar a cabo cada unha das actividades e as normas oficiais.

Estamos ante unha proposta na que alumnado xoga, aprende e interactura coas persoas usuarias vendo como a diversidade é igualdade de dereitos e oportunidades.




Imaxes da actividade. A capacidade de esforzo e de superación foi pura inspiración!

martes, 27 de mayo de 2025

FORO DE DIÁLOGO DE "Mujeres activistas por el clima: unha mirada ao rural e a moda sostible"

Participamos en foro "Mujeres activistas por el clima: unha mirada ao rural e a moda sostible" nel marco del proxecto Education4ThePlanet. Nel contamos coa presenza de mulleres galegas e emprendedoras de Nicaragua, de visita en España coa finalidade de tender  pontes entre  realidades xeograficamente dispersas, pero con moitos puntos e retos en común. Ademais, contamos con historias de emprendemento xuvenil a través da mostra de pezas de moda sostible elaboradas por estudantes dos centro participantes e cun resumo das súas aprendizaxes. 

Como se sinala desde Axuda en Acción en Galicia, durante a primeira parte del evento,  tras a mensaxe de benvida da delegada territorial da entidade, Lorena Boga, contextualizamos o  proxecto Education4ThePlanet deseñado para empoderar á mocidade galega para alzarse como activista por el clima, poñendo en valor el atribuírche del rural e das mulleres. 

Precisamente foron estas últimas as protagonistas da mesa redonda que se abriu a continuación, e na que participaron cinco relatores. Todas elas son mulleres emprendedoras que apostaron por un modelo de vida e de traballo nel contorna rural, pero tamén optaron por asegurar a sustentabilidade dos seus oficios como fórmula de garantía para el mañá. Ángeles Mellé, presidenta da Asociación O Fiteital de Malpica de Bergantiños a través do seu testemuño en achegounos ao oficio de “redeiras”, un oficio imprescindible para posibilitar a pesca en Galicia como factor crave da economía. Tamén conversamos con Dolores Porto (unha das nais do noso alumnado), gandeira e agricultora que custodia, no corazón de Galicia (Irixoa), unha horta e unha granxa integramente ecolóxicas. A última relatora galega foi Paula Jarque, asentada na localidade de Vilariño de Conso, onde rexenta a Gandería Val do Conso, unha explotación caprina con enfoque rexenerativo baseado no bo trato animal e na xestión sostible do territorio. 

Por parte de Nicaragua, Emely López e Francisca Lazo foron as dos relatores participantes no foro. Desde o municipio de Tepalneca (departamento de Madriz), loitan contra os fenómenos naturais que poñen en perigo os medios de subsistencia das súas comunidades. Ambas traballan en diferentes emprendementos de produción de lácteos, que ademais cimentan as bases para a solidariedade e o empoderamento feminino a través da independencia económica. Publicación e desfile complementaron el foro.

O evento serviu ademais para presentar un dos produtos que vertebran o proxecto Education4ThePlanet.  Mulleres que transforman el mundo. Historias de activistas polo clima en Galicia e Nicaragua é unha publicación que parte do modelo feito noutras edicións del Education4ThePlanet que Axuda en Acción executou en territorios como Estremadura, Baleares o Andalucía. Trátase dunha publicación de carácter colaborativo porque para a súa creación, el alumnado de secundaria con el que traballamos durante a execución del proxecto, puido entrevistar a varias das mulleres que aparecen nesta publicación. 

O broche final del Foro vino da man de tres grupos de traballo integrados por universitarias del Grao de Xestión Industrial de Moda del Campus de Ferrol (UDC), que puideron mostrar as súas pezas upcycling e achegar ao público esa fórmula transgresora da moda sostible fronte á moda industrial o fast fashion. 

As universitarias desfilaron acompañándose da proxección duns vídeos nos que se explicaba a colección e a marca. Aturuxo es unha colección de tres outfits upcycling que fala da historia migratoria, tan característica en Galicia. As tres mozas detrás de Roxe mostraron as súas pezas máis relacionadas coa festa e a nocturnidade pero sempre cunha mensaxe clara de denuncia: “no planet, no party”. O último grupo de traballo, coa súa marca Empi Studios, mostrou as múltiples posibilidades da tela vaqueira baixo unha mensaxe contestario: para a produción dun pantalón vaqueiro, necesítanse máis de 3000 litros de auga. Este espazo serviu para poñer de manifesto que outras fórmulas son posibles, que o emprendemento no rural necesario e sostible, xerando recoñecemento social e económico que nel caso das mulleres, foi historicamente silenciado.










VIDEONCONFERENCIA ALUMNADO REDE COMPÁS

O martes 27 de maio de 2025 (aula Ferraganchos, 13:00 horas) varios alumnos/as de 3º da ESO, representando ao alumnado participante na Rede Compás, mantiveron unha reunión online con estudantes dos outro catro centros galegos que participan neste proxecto Erasmus+  KA154, financiado por la UE, e realizarse a través dun convenio de colaboración con AGARESO (Asociación Galega de Comunicación para o Cambio Social). 

O obxectivo desta xuntanza en formato videoconferencia foi informar das actividades que se están a desenvolver neste último trimestre: unha comunicación de guerrilla e unha reunión con representantes políticos. Os representantes do alumnado dos diferentes centros educativos explicaron en que consistían as súas propostas, todas elas baseadas nas demandas para melloras para a mocidade, e traballadas previamente nun encontro de tres días realizado no pasado mes de maio en Allariz. Tamén se falou das datas previstas para realizar estas accións performativas. Roi Quitián, un dos coordinadores deste proxecto, exerceu de moderador desta reunión, aportando asimesmo consellos e tomando acta das informacións tratadas. 


INAUGURACIÓN DA EXPOSICIÓN ARTIVISMO

Despois de todo un curso traballando no proxecto Education4ThePlanet 2024-2025 a xuventude galega activada pola Axenda 2030 e a Acción polo Clima, unha iniciativa que foi posible grazas ao apoio da Fundación Ayuda en Acción, toca agora amosar os resultados, xa que consideramos que é imprescindible visibilizar o noso traballo e o noso esforzo e tamén acadar incidencia política e social.  

O martes 27 de maio de 2025 contamos coa presencia de Alberto Cortizas, teniente alcalde do Concello de Monfero, que visitou o noso centro para a inauguración da nosa exposición de “Ariivismo” e tamén con Laura Gómez Vales (técnica da Fundación Ayuda en Acción para Education4ThePlanet) que leva todo o curso acompañándonos neste proxecto, que explicou os obxectivos do proxecto e as actividades desenvolvidas, todo isto recollido nun gran panel expositivo. Varios alumnos/as de 1º e 2º de ESO presentaron as obras "artivísticas" que realizaron utilizando materiais de refugallo que eles memos/as recolleron nunha xornada de limpeza na praia do Pedrido (abril 2025).

E aproveitando a visita desta figura política, convidámolo ao noso estudio radiofónico para facerlle unha entrevista. Foi un faladoiro moi agradable, non que Alberto recordou tempos pasados neste centro educativo ao que el tamén asistiu como alumno xa fai uns anos, e tamén explicou minuciosamente as medidas que se poden levar a cabo nun concello do rural galego para poder acadar os obxectivos da Axenda 2030, en concreto especialmente o 11 e 12,  enfocados no medio ambiente, abordando temas como o cambio climático e a sustentabilidade.







sábado, 24 de mayo de 2025

O CPI VIRXE DA CELA NO PARLAMENTO GALEGO

Acto Campaña Mundial pola Educación 2025 no Parlamento de Galicia. Venres 23 maio 2025. Santiago de Compostela. Seis alumnos/as de 1º da ESO do CPI Virxe da Cela participan neste acto da Campaña Mundial pola Educación 2025, centrado este ano na "Educación en Emerxencias". Presentaron ante os representantes das diferentes forzas políticas as súas propostas para afrontar este tema, a educación en emerxencias, esixindo o compromiso do goberno. O seu discurso foi traballado previamenten na clase, analizando diferentes elementos e redactando o mesmo de maneira democrática, tendo en conta as opinións de todos/as. 









Parlamento Programa Cme 23.05.2024 by veracruces

Discurso Parlamento Galego 23 Maio 2025.Docx by veracruces


Difusión da xornada por parte do Parlamento de Galicia.

viernes, 23 de mayo de 2025

VI FENDA DIXITAL: ALÍ ESTAREMOS

O Congresso “VI Fenda Dixital – IAgen e os Desafios na Educação” dá continuidade aos eventos que foram realizados desde 2008 em países europeus. Seu propósito central, nesta edição, é explorar o potencial transformador da Inteligência Artificial Generativa (IAgen) para tornar a educação mais personalizada, inclusiva e acessível a todas as pessoas, independentemente de suas necessidades e talentos individuais, backgrounds culturais e estilos de aprendizagem.

A inteligência artificial tem se mostrado cada vez mais presente em nossas vidas, e na educação não é diferente. A utilização de tecnologias como a inteligência artificial pode proporcionar inúmeras possibilidades de inovação no processo de ensino-aprendizagem, facilitando a personalização do ensino, o acompanhamento do desempenho dos alunos e a criação de ambientes de aprendizagem cada vez mais dinâmicos e colaborativos.

Neste sentido, o VI FENDA DIXITAL traz como tema central a inteligência artificial e os novos desafios na educação. Durante o evento, serão abordados temas como a aplicação da inteligência artificial no contexto educacional, os impactos da tecnologia na formação de professores, o letramento digital e a promoção da inclusão digital, entre outros assuntos relevantes para a comunidade acadêmica e educacional.

Máis información: 

Imaxe da páxina wed do confrso VI Fenda Dixital.

lunes, 19 de mayo de 2025

VIDEOCONFERENCIA ALUMNADO REDE COMPÁS

 Iniciamos a semana (luns 19 de maio 2025, aula Ferraganchos, de 15:35 a 16:45) cunha reunión online con María Lobo (AGARESO), para poder ir dando forma aá última etapa do proxecto Rede Compás. Sabemos que o tempo é limitado e que temos que tomar decisións para deseñar a nosa "comunicación de guerrilla" e poder levar á cidadanía as demandas da mocidade dos concellos de Monfero e Irixoa.




jueves, 15 de mayo de 2025

Xornada: A dixitalización en Galicia e E-Dixgal: Entre a Promesa e o Desencanto. Cara a onde?

O vindeiro sábado 14 de xuño participaremos en Moaña nunha xornada importante para reflexionar sobre a dixitalización no ensino en Galicia e o proxecto E-Dixgal. Co título “A dixitalización en Galicia e E-Dixgal: Entre a Promesa e o Desencanto. Cara a onde?”. Esta xornada, correspondente co XVI Seminario de Avaliación de Materiais Didácticos Jaume Martínez Bonafé reunirá profesorado, familias, investigadores/as e axentes sociais para analizar estudos recentes, potencialidades e limitacións do cambio cara o dixital e publicacións de referencia en materia.

Nelas presentaranse investigacións como “Infanci@ Dixital”, “Escol@ Dixital” (onde o centro foi un dos centros educativos participantes), “Secundari@ Dixital” e o estudo de ANPAS Galegas, ademais do novo monográfico da Revista Galega de Educación. Neste último, participamos na súa coordinación.

A  mesma, esta organizada polo Grupo CAVILA (Nova Escola Galega), Concello de Moaña, USC, Grupo de investigación Stellae, RUTE, REUNID e o proxecto Secundari@ Dixit@l.

Programa da actividade na súa  sesión de mañán. 
Programa da actividade na súa  sesión de tarde. 



Cartel de presentación de la actividad. 


Un espazo para coñecer, debater e avanzar na mellora da dixitalización educativa en Galicia.

 

martes, 13 de mayo de 2025

A EDUCACIÓN TRANSFORMADORA NA EDUCACIÓN EN EMERXENCIAS

Neste ano 2025, aproveitando a relación co grado de Educación Infantil da UDC, a V edición das Xornadas de Educación para o Desenvolvemento e a Cidadanía Global (EDCG) pretende dar unha nova visión sobre a importancia da educación en emerxencias e a importancia do traballo nesta liña educativa (martes 6 e mércores 7 de maio de 2025). Repetimos experiencia nas I Xornadas EpCG Universidad de Vigo Campus Ourense (martes 13 de maio de 2025).

A sesión indagará sobre o concepto de educación en emerxencias, e de que falamos cando referímonos a necesidade de esta educación en situacións de crise. Dividirase en dúas intervencións nas que falaremos, por un lado, da Campaña Mundial pola Educación e da Semana de Acción Mundial pola Educación; e doutra banda, contaremos con 3 organizacións que participaran en formato mesa redonda contando experiencias sobre a educación en emerxencia. As 2 organizacións plantexadas para está mesa redonda son: Cristrina Otero quen traballou en Uganda da man de Ayuda en Acción e Verónica Dopico, docente do CPI Virxe da Cela. 

Obxectivos: 

1. Xerar espazos de diálogo e reflexión sobre as dificultades e oportunidades no ámbito da educación en clave da construción dunha cidadanía global. 

2. Achegar experiencias e prácticas comprometidas coa construción dunha cidadanía activa, crítica e solidaria na que se promova a defensa dos dereitos humáns. 

3. Dar a coñecer o traballo das entidades que traballan no tema de Educación en Emerxencias. 


Xornadas UDC by veracruces

jueves, 8 de mayo de 2025

Radio cun sorriso: entrevista a Omenuke Mfulu do Deportivo da Coruña

Hoxe  fixemos unha visita moi especial. 

O alumnado de 4º e 6º da Ed. Primaria estivo nas instalacións deportivas do Deportivo da Coruña para realizar unha entrevista a Omenuke Mfulu. Estivemos acompañados de Rocio, a nosa mellor guía no camiñar da radio da man de Agareso.

Del, ademais de destacar a súa faceta como xogador interesámonos pola súa vertente máis solidaria. Concretamente, pola academia para novos talentos do mundo do fútbol, a Nuke Mfulu Camp que creou en Kinshasa.

Nesta iniciativa solidaria o Deportivo tamén pon o seu granito de area, dotando á academia de camisetas de adestramento e de encontros oficiais.

Ademais, aprendemos algo máis de realidade da República Democrática do Congo, estado africano de grandes contrastes, onde se entrelaza desenvolvemento e modernidade cun conflito endémico que trastorna a vida da poboación da súa rexión oriental.

Pero tamén, coñecemos a súa cultura e a súa gran biodiversidade, que inclúe a segunda selva tropical máis grande do mundo.

Esta experiencia foi sobre todo enriquecedora e inesquecible. Saúdos e firmas das camisetas por parte dos xogadores do primeiro equipo acompañaron esta entrevista.

Moitísimas grazas!!!!!

Imaxe de grupo tras a visita.

APRENDE XOGANDO SOBRE A EDUCACIÓN EN EMERXENCIAS

Escoitaches falar algunha vez do concepto "educación en emerxencias"? Pois se queres "defender a educación e apagar as emerxencias", lema da Campaña Mundial da Educación neste ano 2025, lanza os dados e irás descubrindo cos teus compañeiros/as as claves. Non é unha competición, se xogamos en equipo, acadaremos o noso obxectivo: unha educación de calidade.


https://view.genially.com/680ddb16912e790ca850bc36/interactive-content-xogo-same-2025


SEGUNDO OBRADOIRO DE ARTIVISMO. PROXECTO EDUCATION4THEPLANET

Alumnado de 1º e 2º da ESO realizaron un segundo obradoiro de Artivismo, para rematar as creacións que iniciaron na primeira sesión (martes 22 abril),. Nesta ocasión Laura Gómez Vales, técnica de Ayuda en Acción para o proxecto Educatio4ThePlanet, visitou de novo o centro para traballar con alumnado nesta actividade que axuda a sensibilizar á mocidade, e na que se utilizan materias de refugallo, algúns deles recollidos na praia do Pedrido nunha xornada de limpeza realizada o venres 11 de abril de 2025.
Agora que as propostas creativas xa están elaboradas queda pensar na seguinte etapa do proxecto: facer unha exposición pública das mesmas e convidar a algunha figura institucional. 








Durante este último trimestre os alumnos/as de 1° e 2° da ESO participamos en dous obradoiros de "Artivismo" dentro do proxecto Education4ThePlanet. Tras formar equipos de aproximadamente 5 persoas, empezamos a traballar nunha maqueta expresando algúns problemas da actualidade e do mundo, a nivel global, ou incluso algo máis local coma a falta de transporte público na zona rural onde vivimos. "Artivismo" e o termo que utilizamos para referirmos a utilizar a arte para chamar  a atención. Os materias usados nestes proxectos eran reciclados totalmente, coma por exemplo plásticos para así crear unha paisaxe mariña expresando a contaminación dos oceanos. Ao principio andabamos todos/as un pouco perdidos/as e non sabiamos moi ben que facer, uns collían tapóns, outros teas e fios, e co tempo esas ideas abstractas tomaron sentido. Os tapóns xuntáronse para crear un planeta expresando a importancia da reciclaxe e o pouco que se fai; coas teas creamos un pantalón moi feo tratando de criticabar a grande contaminación na industria téxtil. A importancia destes obradoiros é moita xa que podemos expresar os problemas que nós temos e buscar solucións. EAS (2º ESO).



viernes, 2 de mayo de 2025

AS XANELAS DO 2024

Solidariedade Internacional de Galicia compartiu este vídeo-memoria do 2024. É unha xanela aberta ao seu traballo, ás historias que constrúen xuntas e xuntos e aos logros que alcanzan grazas ao apoio e compromiso de moitas persoas e institucións, entre eles o CPI Virxe da Cela. Por iso queremos contribuír á difusión deste documento visual e esperamos seguir colaborando no futuro para facer o camiño xuntos.